onsdag 9. juni 2010

Noen tanker om slik og sånn...

For en deilig dag... For et herlig liv.... Har tenkt mye på i det siste at man er for lite flink til å sette pris på det man har, alt bare ruller og går og man gjør de samme tingene dag ut og dag inn. Men jeg begynner å forstå at livet består av mer viktige ting enn å ha et skinnende hus. I dag gikk jeg meg en kjempe lang tur i skogen, hadde ipoden i ørene, men begynte å tenke på at jeg hører jo ikke hverken fuglekvitter eller andre trimmere om jeg har superhøy musikk i ørene. Tok ut øreproppene og fikk med engang en helt annen opplevelse av hele turen, akkurat som alle sansene ble mer forsterket, jeg forundrer meg, men hadde en super tur. Deilig å bevege seg i skog og mark og samtidig med trim for man flotte naturopplevelser.

For tiden driver jeg og går på et kurs som holdes av en fysioterapeut jeg gikk til en gang, som omhandler dette med avspenning, stressmestring, mental helse og trening. Og jeg merker allerede jeg er i ferd med å forandre meg som person. Det hun formidler er dette med å forbedre selvbilde, stresse ned, kroppsholdning, humor, affirmasjon og visualiseringstekninkk og raske måter å stresse ned på i hverdagen. Og dette med å snu hver negativ tanke til en positiv. Jeg må si jeg er veldig inspiret av dette kurset og håper jeg kan etterhvert få en litt lettere hverdag og ha selvtillit nok til å gjøre de tingene jeg aller helst vil gjøre... Og jeg vet ikke om det er for dette kurset jeg føler meg ekstra glad om dagen eller om det er fordi det er sol og sommer og deilig vær og sandaler og singlett og gyllen brunfarge, men det blåser jeg i. Akkurat nå om dagen er livet helt fantastisk å leve...

1 kommentar:

  1. Gratulerer med blogg, Stine. Her var det mange fine tanker. Jeg har lagt deg til på følgelista mi. :)

    SvarSlett