søndag 13. februar 2011

Min private "slankekrig".

Jeg har vært veldig i tvil om dette er noe å dele med gud og hvermann, men har kommet til at dette kanskje kan hjelpe andre i samme situasjon.
I hele mitt liv har det pågått en såkalt krig innenfor en ellers så humoristisk fasade. Min egen "lille" private slankekrig. Det er da ingen hemmelighet heller det da, at kiloene har kommet mer på enn de har forsvunnet.
Nå har jeg kommet til det punktet at jeg har måttet søke proff hjelp til å få det til å bevege seg i riktig retning, og jeg "ofrer" ganske mye for det også, mindre tid med familien som jeg elsker så høyt. Lange dager for Mathias i bhg, noe jeg har fryktelig dårlig samvittighet for. Mindre tid sammen med venner og resterende familie, for ikke å snakke om The Real Choir som jeg mer eller mindre har måttet ta en liten "kunstpause" fra, og dem savner jeg veldig!!!
Samtidig er det NÅ ELLER ALDRI for min del, det er NÅ det gjelder og det er livet MITT det handler om.
Nå etter Nyttår har jeg fått innvilget et såkalt rehab opphold for overvektige på NIMI hjelp24 på Ekeberg, denne plassen har jeg ventet på i over ett år! Det er et tiukers opphold i første omgang og oppfølging fra supre og dyktige folk i tre år fremover, og jeg er veldig takknemlig. Samtidig ligger skrekken der, hva om jeg vil mislykkes som så mange ganger tidligere( for det er vel heller ingen nyhet at det er prøvd ut eks anntall "dietter" i årenes løp!). Dette er på dagtid fra 10 til 1530 og det passer veldig bra for meg som har småbarn, så slipper jeg og være borte fra han hele døgnet i så og så mange uker!!

Nå er det gått halveis i opplegget og resultatene melder seg, det føles utrolig godt, men der bak ligger de dystre tankene eller de saborterende tankene som det heter på fagspråket.
Jeg har fått utrolig myr god støtte fra alle rundt meg og det setter jeg kjempe stor pris på, alle burde fått hver sin blomsterbukett, for dette er noe man absolutt har behov for!!!
Det er tøffe og slitsomme dager, noen dager er bedre enn andre, med to timers tøffe treningsøkter pr dag og et kaloriinntak som ligger litt under det som man bør ha i seg for å holde vekten kan det være stritt, men det er absolutt verdt det og jeg vil anbefale dette til alle som tenker de trenger hjelp til å forbedre helsen, for det er det det hele er snakk om her, Jeg vil være den friske, flotte og aktive mamman som gutten min fortjener, for han fortjener BARE det beste.... Og for dere som lurer, dette er på ingen måte en diett men er ment å være en varig livsstilsendring som jeg lengter så veldig etter!!!

1 kommentar: